Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14

Ogólnopolski Projekt "z Kicią Kocią Maluchy Zmieniają Się w Zuchy"


Głównym założeniem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci. Organizatorem projektu jest Daria Bakowicz-Ryżyk oraz Przedszkole Baśniowa Kraina w Dobiegniewie. Natomiast autorem projektu jest Daria Bakowicz-Ryżyk – nauczyciel wychowania przedszkolnego. Projekt został objęty patronatem przez wydawnictwo Media Rodzina. Projekt jest zgodny z obowiązującą Podstawą Programową wychowania przedszkolnego.
W projekcie uczestniczyły dzieci z grupy Kubusie. Liczba uczestników: 12 dzieci. W zadaniach uczestniczyła nauczycielka grupy: Natalia Płóciennik. Dzieci były bardzo zaangażowane w realizację projektu. Każde zadanie realizowały chętnie, z wielkim zaangażowaniem i radością.Zadania z realizacji były zamieszczane na stronie Projektu na portalu społecznościowym Facebook przez Panią Natalię Płóciennik oraz na stronie internetowej przedszkola. Łącznie dzieci wykonały 9 zadań. Zadania realizowane były od września 2023 roku, a zakończenie nastąpiło w czerwcu 2024 roku.



OPIS PROJEKTU:

Seria książek „Kicia Kocia” (wydawnictwo Media Rodzina) autorstwa Anity
Głowińskiej opowiada o Kici Koci, jej grupie przyjaciół oraz ich perypetiach.
Projekt wprowadził dzieci w świat bohaterów poszczególnych opowiadań,
prowadząc przedszkolaki po świecie wartości oraz zabawy. Projekt miał za zadanie
ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla
nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą,
popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych. Dzięki realizacji
poszczególnych zadań w oparciu o treść wybranej książki, przedszkolaki
miały możliwość poczuć się jak bohaterowie opowiadania, przeżyć podobne
przygody, wczuć się w podane sytuacje. Ukazując problemy i przygody Kici Koci,
które są tożsame z tymi, które przeżywają dzieci, możemy jako nauczyciele
oddziaływać na ich sposób postrzegania świata, wdrażać do odpowiednich
zachowań, ukazywać właściwe kierunki działania i myślenia. Seria książek
o przygodach sympatycznej kotki oraz jej paczki przyjaciół świetnie się do tego
nadała, ponieważ przedstawia świat bliski dziecku, prezentuje niekiedy duże
problemy oraz ich rozwiązania w sposób nieskomplikowany i łatwy do
zrozumienia dla malucha. Projekt był zachętą do popularyzowania czytelnictwa
wśród dzieci, do podejmowania przez nie różnorodnych aktywności wokół danej
opowieści. Przedszkolaki miały możliwość utożsamiania się z bohaterami
książeczek, dzięki czemu zinternalizowanie pewnych postaw, zachowań oraz
wartości mogło przyjść im z większą łatwością.
Projekt  był prosty w formie, dostosowany do wieku dzieci 3- i 4- letnich,
skorelowany z podstawą programową wychowania przedszkolnego, łatwo
dający się wpleść w działania dnia codziennego. Treści książek dobrane są tak,
aby możliwe było zrealizowanie go w ciągu całego roku szkolnego.

Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 1 "Kici Kocia w Przedszkolu".

Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 2 "Kici Kocia sprząta".

Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek wykonały zadanie nr 3 "Kici Kocia i straszna burza".

Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 4 "Kici Kocia zima".

Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 5 "Kici Kocia gotuje".


Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 6 "Kici Kocia w Kosmosie".
Dzieci z przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 7 "Kici Kocia to moje".

Dzieci z Przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały zadanie nr 8 "Kici Kocia w bibliotece".

Dzieci z przedszkola nr 14 Maluszek w Ostrowie Wielkopolskim wykonały ostatnie zadanie nr 9 "Kici Kocia na plaży".




Efekty realizacji projektu:
- zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych,
- wdrażanie do prezentowania przez dzieci właściwych społecznie postaw
oraz zachowań,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
- rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień dzieci,
- zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
- doskonalenie samodzielności przedszkolaków,
- kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
- rozwijanie kreatywności dzieci oraz nauczycieli,
- stwarzanie warunków do umiejętnego rozwiązywania problemów,
- wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych,
wychowawczych oraz opiekuńczych
- stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci